Tecnam P92 je dvoumístný jednomotorový vzpěrový hornoplošník se sedadly vedle sebe, s obdélníkovým křídlem, pevným příďovým podvozkem a pevnou vrtulí. Výrobcem letounu je italská společnost Costruzioni Aeronautiche Tecnam a jeho konstruktérem Luigi Pascale. P92 je pro své vlastnosti velice oblíbeným školním a turistickým letadlem.
Pohonou jednotkou je čtyřválcový, vodou a vzduchem chlazený čtyřtaktní motor Rotax 912A.
Rozpětí křídel | 9,6 m |
Plocha křídla | 13,2 m2 |
Délka | 6,3 m |
Výška | 2,5 m |
Plošné zatížení | 41,67 kg/m2 |
Vzletová hmotnost | 550 kg |
Prázdná hmotnost | 325 kg |
Užitečná hmotnost | 225 kg |
Stoupavost | 3 m/s |
Dostup | 5000 m |
Maximální rychlost letu IAS | Vne=228 km/h |
Pádová rychlost v přistávací konfiguraci IAS | Vso=74 km/h |
Klouzavost bez klapek | 13:1 |
Provozní násobky | +6g, -3g |
Maximálni přípustná rychlost větru kolmo k ose dráhy | 7 m/s |
Ovládací páka řízení směrovky pro levé sedadlo (2) je situována na středovém tunelu a táhlem spojena s pedálovým mechanizmem, na kterém je navařený U profil s možností volby délky chodu a ovládací síly. Pohybem páky vzad letadlo zatáčí doleva, při pohybu dopředu zatáčí vpravo. Na této páce jsou umístěna také tlačítka ovládání elektronického plynu (3), aby bylo možné mít po celou dobu např. přistávacého manévru ruce na řídících prvcích. Táhlo plynové přípusti (4) je prodloužené, aby bylo snadno v dosahu při držení páky, v žádné poloze se nekříží s ovládáním směrovky ani s brzdovou páčkou (5). Mechanické ovládání plynu je možné použít v případě poruchy elektrického systému a je funkční v plném rozsahu. Na páce řízení směrového kormidla je také páčka hydraulických brzd hlavního podvozku(5). Čtyřbodové pásy (6) jsou u obou sedadel. Doplňování paliva do dvou 35l nádrží v křídlech je možné buďto shora umístěným nalévacím otvorem nebo pomocí elektrického čerpadla Bosch (7) v motorovém prostoru. V tomto případě je možné připojit hadici k ventilu (8) na spodní straně trupu a palivo odčerpat přímo z kanystru.